CTR - czym jest Yandex. Direct? Wzór obliczeń i przykłady

24.04.2019

CTR to wartość klikalności witryny (skrót od angielskiego współczynnika klikalności), który służy jako miara skuteczności kampanii reklamowej. Im wyższy odsetek wyświetleń i kliknięć, tym lepsza jest konfiguracja reklamy. Jak to działa?

Zasady reklamy kontekstowej

Reklama kontekstowa jest obecnie jednym z najbardziej efektywnych i płatnych sposobów inwestowania w promocję Twojej firmy lub produktu w Internecie. Jest to reklama wyświetlana użytkownikowi, który wykazał aktywność w sieci wyszukiwania o szczególnym charakterze.

Na przykład użytkownik chce kupić żelazko i pisze żądanie "kup żelazko" w ciągu wyszukiwarki. Reklamy kontekstowe są wyświetlane na podstawie tej prośby. Nie rzucający się w oczy użytkownik pokazuje, czego potrzebuje w danej chwili.

Skuteczność kampanii reklamowej zależy od tego, jak poprawnie została skonfigurowana. Ważne jest, aby reklama była odpowiednia dla zapytań klientów. Z grubsza mówiąc, jeśli użytkownik szuka żelaza, nie powinieneś pokazywać mu nart.

co ctr dobre

Treść Mierniki reklamy

Dane reklamowe treści są cyfrowymi wskaźnikami skuteczności.

Do obliczeń marketerzy i eksperci SEO obliczają następujące wartości:

  • CTR to stosunek kliknięć do łącznej liczby wyświetleń;
  • CPA to stosunek wydatków reklamowych do docelowych działań wykonywanych przez użytkowników, cena za działanie;
  • SRO - cena zakupu, która jest obliczana na tej samej zasadzie co CPA, tylko ukierunkowane działanie zostanie wypłacone;
  • DRR - to stosunek kosztów reklamy do zysków spowodowanych przez tę kampanię reklamową.
Wskaźnik ctr

Rozważymy CTR tak szczegółowo, jak to tylko możliwe, ponieważ ten wskaźnik pokazuje, w jaki sposób prawidłowo wybrana jest publiczność i w jakim stopniu post reklamowy spełnia oczekiwania potencjalnego klienta, wyraża potrzebę. Jeśli CTR jest niski, to z reguły z rzadkimi wyjątkami inne wskaźniki pozostają niskie. Ten wskaźnik jest w pierwszej kolejności brany pod uwagę i możliwe jest porównanie skuteczności tej samej kampanii w różnych lokalizacjach.

Jak obliczyć CTR

Ten wskaźnik jest uważany za bardzo prosty. Niech A będzie liczbą kliknięć, a B liczbą trafień. W takim przypadku wzór obliczania CTR jest następujący:

  • CTR = A / B * 100%.

Na przykład reklama była wyświetlana 1000 razy. Z tego tysiąc razy 10 osób kliknęło w link. W tym przypadku CTR wyniesie: 10/1000 x 100% = 1%

Jeśli reklama była wyświetlana tyle samo tysiąc razy, ale link został kliknięty przez 200 osób, to odpowiednio CTR będzie równy 20%, co jest uważane za wysoki wynik.

Który CTR jest uważany za wysoki, a który niski

Jak to zdefiniować? Ponieważ CTR jest wskaźnikiem początkowej skuteczności reklamy, ważne jest, aby odpowiednio ją ocenić. Jest to konieczne, aby móc poprawić tekst postu promocyjnego w przypadku niskiej wydajności lub kontynuować w tym samym duchu.

Co to jest dobry CTR?

Co musisz wiedzieć o CTR w reklamie kontekstowej? Jest to fakt, że wśród wszystkich reklam internetowych średnia stawkowość klikalności jest najwyższa. Jeśli 1% jest dobry dla banerów reklamowych, to w Yandex.Direct ten sam 1% jest uważany za niski.

ctr direct

Współczynniki klikalności wynoszą poniżej 5% w przypadku reklam kontekstowych - jest to bardzo złe i nieefektywne, a 5-15% to normalny CTR dla wyszukiwarki. Ponad 15% - wymyślić coś genialnego, utrzymać dobrą pracę.

Ważne jest, aby zrozumieć, że dla odpowiedniego i statystycznie istotnego obrazu CTR konieczne są wystarczające dane, czyli w naszym przypadku wystarczająca liczba wyświetleń. Jeśli miałeś 4 pokazy i dwa kliknięcia, CTR wyniesie 50%, ale to nadal nie znaczy nic. Uwzględniamy logikę i uważamy CTR za poprawny. Im więcej trafień, tym bardziej znaczący jest obraz.

Gdzie szukać i jak ustawić wyświetlacz CTR w Yandex

W biurze reklamowym "Yandex" znajduje się zakładka ze statystykami reklam, które już zaczęły się wyświetlać. Możesz zobaczyć wszystko, w tym CTR.

Aby zobaczyć CTR, musisz odpowiednio skonfigurować odliczanie w "Kreatorze". Możesz wyświetlać statystyki reklam według dnia, miesiąca, kampanii i regionu. Każde z tych obliczeń jest ważne dla analizy ogólnej skuteczności reklamy.

W "Master of Counts" bezpośrednie frazy kluczowe CTR można przeglądać oddzielnie przez specjalne miejsca docelowe i dynamiczne wyświetlacze. Aby uzyskać wiarygodną ocenę CTR, patrzymy na gwarantowane wyświetlenia, czyli CTR według specjalnego miejsca docelowego.

skuteczna reklama

Patrzymy tylko na wyświetlenia w Yandex, z wyłączeniem wyświetleń z wyszukiwarek naszych partnerów.

Sortowanie według żądań może być skonfigurowane w taki sposób, aby wyraźnie widzieć, jak trafne są zapytania do reklam. Jeśli ustawisz przyrost CTR lub liczbę malejącą, możesz od razu zobaczyć te, które są nieskuteczne.

Jak zwiększyć CTR w Yandex. Direct

Możesz zwiększyć klikalność swojej reklamy, wykonując następujące zalecenia:

  1. Pracujemy nad tekstem ogłoszenia. Tytuł reklamy powinien odzwierciedlać twoją unikalną ofertę sprzedaży krótko, zwięźle i jasno. Użytkownik powinien wiedzieć, dlaczego powinien postępować zgodnie z linkiem.
  2. Dla każdego wąskiego tematu musisz utworzyć własną reklamę. Jeśli użytkownik szuka żelazka, najprawdopodobniej kliknie link "żelazny", a nie link "urządzenia gospodarstwa domowego".
  3. Wszystkie korzyści z twojej propozycji powinny być podane w tekście. Użytkownikowi pokazano więcej niż 10 linków na jednej stronie. Jakie korzyści da mu dokładnie Twoja oferta. Wszystkie promocje, rabaty i bonusy powinny być natychmiast widoczne.
  4. W tekście użyj tych samych zapytań, które piszą użytkownicy.
  5. Reklama musi zostać zaostrzona według regionu. Nazwa miasta lub miejscowości jest również wyświetlana w tekście reklamy. Jeśli użytkownik szuka żelazka w Permie, wówczas chętniej kliknie "kup żelazko w Permie", niż tylko "kup żelazko".
  6. Wyeliminuj niepotrzebne zapytania przy użyciu wykluczających słów kluczowych.
  7. Jednocześnie, biorąc pod uwagę wszystkie powyższe zasady, nadal staraj się, aby Twój tekst nie był trywialny, ale przyciągał wzrok.
co ctr

Eksperymentuj i analizuj

Kreatywne reklamy są mile widziane. Im bardziej nieoczekiwane ogłoszenie, tym więcej uwagi przyciągnie. Odpowiednio, będzie wysoki CTR. Ta strona będzie tylko korzystać.

Należy jednak zrozumieć, że znaczenie kreatywności w tej sytuacji, jej zgodność z życzeniem klienta, jest najważniejsze.

Oznacza to, że możesz eksperymentować i potrzebować. Czasami coś nieoczekiwanego sprzedaje się znacznie lepiej niż standardowe "Żelazka z 15% zniżką". Jednak każda kreacja powinna zamykać cierpienia klientów, odtwarzać zastrzeżenia, a także być przejrzysta i dostępna. Możesz używać języka myślenia figuratywnego.

wykorzystanie kreatywnych obrazów w reklamie żelaza

Podczas kreślenia kreacji często warto przestrzegać pewnych zasad:

  1. Opisz korzyści, jakie klient otrzyma przy zakupie produktu tego konkretnego producenta lub od ciebie. Może to być: szybka dostawa; rabatowy abonament; bliskość określonej stacji metra; Możesz także skupić się na określonych właściwościach produktu, takich jak "drób", "haft ręczny" i wiele innych.
  2. Reklama musi rozwiązać potencjalny problem klienta. Na przykład "Poświęć czas na szukanie hotelu?" Wybraliśmy najlepsze oferty dla Ciebie. "
  3. Powściągliwość jest siostrą talentu. Im krótsza reklama, tym lepiej.

Pomysły na reklamę można znaleźć tysiące zarówno w Internecie, jak i niezależnie. Tylko ty znasz swój produkt w stu procentach. Eksperymentuj i sprawdź za pomocą analiz, jak udany był ten lub ów eksperyment. Pamiętaj: wszystko jest w Twoich rękach, w tym skuteczność Twoich reklam.